Подготовила: Магомедова С.Я. - преподаватель английского языка

Theme: «Personal pronouns»Личные местоимения»)

«Our English lesson» (ознакомление с лексикой)

Aims:

Training: Введение лексики по теме «Our English lesson». Активизация употребления лексики в речи студентов. Ознакомление с личными местоимениями.

Developing: Формирование произносительных навыков. Развитие грамматических навыков по теме «Личные местоимения»

Educational: Привитие интереса к изучаемому языку.

Tasks: to study new theme; to fix it and to write down an independent work; to study new words and to read the text.

Equipment: tables, cards.

Scenery of the lesson:

1. Greeting

Teacher: Good morning, students!

Students: Good morning, Saida Yaragievna!

Teacher: Glad to see you!

Students: Glad to see you too!

Teacher: Who is on duty today?

Students: I am.

Teacher: Write down the day and the date, please!

Students: Today is the 16 th of November.

Teacher: Our tasks are: to study new theme; to fix it and to write down an independent work; to study new words and to read text. But at first let’s repeat the tongue- twister Challenge

BETTY BOTTER BOUGHT SOME BUTTER

BUT SHE SAID:”MY BUTTER’S BITTER.

IF I PUT IT IN MY BATTER,

IT WILL MAKE MY BATTER BITTER

IF I BUY SOME BETTER BUTTER

IT WILL MAKE MY BATTER BETTER”

SO SHE BOUGHT SOME BETTER BUTTER

AND IT MADE HER BATTER BETTER

2. New theme

Teacher: Our new theme is- PERSONAL PRONOUNS (Личные местоимения)

Существуют личные, указательные, притяжательные, неопределенные местоимения.

Today, we’ll study personal pronouns. Open your grammar exercise-books and write down, please.

Личные местоимения в английском языке имеют 2 падежа: именительный (nominative case ) и объектный (objective case ). Личные местоимения в именительном падеже - I, YOU, HE, SHE,

IT, WE, THEY- в предложении выполняют функцию подлежащего, т. е,

I AM A STUDENT – Я СТУДЕНТ

Личные местоимения в объектном падеже – ME, YOU, HIM, HER, IT, US, THEM.

В предложении выполняют функцию прямого и косвенного дополнения (без предлога)

MY FRIEND TOLD - -ME TO READ THIS BOOK

Мой друг сказал мне прочитать эту книгу.

3. Fixing

Teacher: Let’s fix new theme. We’ll translate sentences into English.

· Мы читаем новый текст сейчас.-We are reading new text now

· Покажите нам самый красивый цветок.- Show us the most beautiful flower.

· Она живет здесь?- Does she live here?

· Я не могу сказать ей правду!- I can’t tell her the truth!

· Они не любят этот фильм.- They don’t like this film.

· Найди их.- Find them.

· Это ручка. Она желтая.- This is a pen. It is yellow.

· Принесите ее ручку.- Bring her pen.

4. Working with cards.

Teacher: Let’s work with cards. Take sheets of paper. Write down your name, your surname, the course and the date. Here is the task: you must translate sentences into English using nominative or objective case. And you’ve got only 5 minutes.

Hand in your tasks, please.

5. Home task.

Teacher: Write down your home task, please: make up 5 sentences with pronouns in nominative case and in objective case.

6. Results.

Teacher: Итак, наша тема сегодня была «Личные местоимения»- «Personal pronouns». Давайте вспомним.

· Сколько падежей имеют личные местоимения? –( 2 падежа: именительный -nominative case и объектный- objective case)

· Назовите местоимения в именительном падеже- I, YOU, HE, SHE, IT, WE, THEY.

· Назовите местоимения в объектном падеже- ME, YOU, HIM, HER, IT, US, THEM.

· Какую функцию в предложении выполняют местоимения в именительном падеже?- В предложении выполняют функцию подлежащего

· Какую функцию в предложении выполняют местоимения в объектном падеже?- В предложении выполняют функцию прямого и косвенного дополнения (без предлога)

Your marks are: ...

7. Goodbye!